Současná, už více než rok trvající koronavirová situace, má dopad na změnu spotřebitelského chování. Dle společnosti Google lze nově spotřebitele rozdělit do 4 archetypů. Toto rozdělení vychází z faktu, jak daný spotřebitel reaguje na změny, které se v našich životech odehrávají.
Klíčové změny
Při rozhodování jsou pro spotřebitele důležité 2 klíčové změny:
jak byli nuceni přizpůsobí svůj prostor doma a mimo domov
uvažování, zda-li jsou pro ně aktivity a nákupy bezpečné a zda-li jim za to stojí

Největší změna která nastala, se odehrála v domovech spotřebitelů. Na vrcholu důležitosti je pro spotřebitele “hodnota”. S tím jsou spojené otázky, zda-li to spotřebiteli daný produkt stojí za to nebo zda to, co si kupuje, mu přinese opravdovou hodnotu, o kterou stojí.
Archetypy spotřebitelů
Toto rozdělení spotřebitelů do jednotlivých archetypů umožňuje lepší inspiraci při tvorbě obsahu, ať už textového nebo vizuálního (bannery, video…).

V současné době mají brandy největší šanci uspět u “Optimistů” a “Zvědavců”. Skupina “Zvědavců” je z všech archetypů největší a je zde také velká příležitost výrazně ovlivnit spotřebitele ke koupi..
Jak využít v marketingu
Základem je maximální relevance sdělení v podobě kreativy a cílení. Z pohledu teze 3 prostorů je to tvorba textace podle poselství

Konkrétní ukázky
Brandy jako Snickers nebo KFC natočili reklamy přesně v duchu těchto nových spotřebitelských archetypů.
1. Optimisté
2. Otevření
3. Opatrní
4. Zvědavci